GLAD PÅSK!!!

Hej tänkte skriva ett litet inlägg nu som jag tänkte skulle handla om påsken och mobning. Denna påsken har jag bakat lite och varit med familjen så det har inte varit så mycket på gång denna veckan för mig XD 
 
Varför jag ville skriva om mobbning är för att jag vet att det är många som utsätts av det och mår dåligt varje morgon bara för att dom vet att dom ska till skolan. I vissa länder så känner sig barnen en trygghet att gå till skolan för att dom vet att i skolan finns det mäniskor som tar hamd om dom och bryr sig om dom. Men det känns som att i många skolor i Sverige så känner inte barnen så. Jag kan tänka mig att det är dom mellan 12-16 som känner så för att barn kan vara elaka. Jag är säker på att det är många tjejer som lever med att få hat  mail och sms vilket jag tycker att ingen människa på jorden ska stå ut med!!! Det är hämskt att flickor och pojkar ska leva med att varje gång dom ska ta upp mobilen och kolla sms att det står saker som t.ex. " Varför lever du i denna världen ditt svin kan du bara inte gå och dö!!!". Det är något ingen ska uppleva!!! Jag skriver detta för att jag vet att det finns många som levar med att bli mobbade, kanske bara för att en kille gillar  Justin Bieber (JB) och därför blir kallad "gay". Jag tycker det inte är något fel att en kille gillar JB, jag tycker nästan det bara är gulligt att han vågar vissa att han gillar honom och inte bryr sig om vad andra tycker. En tjej kankse blir mobbad bara för att hon är lite mullig och inte kan ha på sig de som dom andra tjejerna har på sig eller att hon har föräldrar som inte kan köpa den där hästen eller dom där nya skorna. Det är hämskt att folk ska känna så....
 
En sak som är säker på att dom som mobbar dom här stackars barnen inte har...
 
Dom har säckert inte en mamma som kommer och kramar om en om kvällarna när allt känns som värst. Dom har säkert inte samma band mellan sinna föräldrar. Dom kan nog inte komma hem efter skolan och berätta allt som har hänt, om allt som har plågat en så mycket under dagen bara för att man inte har kunnat berätta det för sinna föräldrar  vad som har hänt och varför man är så ledsen. 
 

Alla som mobbar en kille bara för att han gillar JB: SLUTA med det! Bara för att han vågar vissa vem han är och inte ni så betyder det inte att ni kan kalla honom för "Gay".
 
Alla som mobbar tjejer bara för att deras föräldrar inte har råd med dom nyaste/dyraste sakerna: SLUTA!!! Den där tjejen som ni mobbar har säkert ett bättre band mellan sinna föräldrar än vad ni har med era, och kan säkert berätta allt för dom!
 

Det va de jag ville skriva idag och hoppas att en dag att allt detta skit som händer slutar! Ingen vinner på att säga till någon annan att den är fet eller ful eller något annat så bara sluta.










HÄR KAN DU SKRIVA LITE INFO OM DIG & BLOGGEN